Kończy się rok największego wzrostu na rynku fotowoltaiki w historii. AS Energy miało przyjemność brać udział w tym bezprecedensowym zainteresowaniu OZE w naszym kraju.

Na koniec października 2021 r. moc zainstalowana fotowoltaiki w Polsce wyniosła prawie 6,7 GW. Oznacza to wzrost o 194,7 proc. w stosunku do października 2020 r.! Obecnie fotowoltaika stanowi 42 proc. mocy zainstalowanej OZE.

Rozwój fotowoltaiki w 2021 roku – pomimo perturbacji na rynku

Przyspieszenie inwestycji w fotowoltaikę w dużym stopniu związane jest z podpisaną już przez prezydenta ustawą, która jest znacznie mniej korzystna dla prosumentów, niż dotąd. Zanim doszło do jej uchwalenia aktywnie wspieraliśmy Stowarzyszenie Branży Fotowoltaicznej Polska PV we wskazywaniu niekorzystnych zjawisk związanych z nowymi zapisami,  prowadziliśmy kampanie i akcje promocyjne i wspierające rozwój OZE i troskę o ekologię. Publikowaliśmy także treści edukacyjne oraz poradnikowe dla prosumentów w portalach branżowych, na blogu firmowym oraz w social mediach.

Sukcesem jest udział m.in. w akcji „Karny kopciuch”, która przyczynia się do eliminacji niskiej emisji i zwiększenia świadomości ekologicznej społeczeństwa. W AS Energy wiemy bowiem, jak duże znaczenie dla jakości życia ludzi i stanu środowiska naturalnego ma odejście od nieekologicznych źródeł ciepła. 

Należy także pamiętać o specyfice mijającego roku związanej z pandemią koronawirusa, który wprowadził perturbacje w produkcji, łańcuchu dostaw, sprzedaży i montażu PV. Udało nam się jednak przebrnąć przez ten trudny okres wraz z naszymi klientami i partnerami. W tym czasie wprowadziliśmy także na rynek rewolucyjny system montażowy Tree System, innowacyjne panele giganta w branży technologicznej Sharp oraz klimatyzatory Kaisai. Poszerzyliśmy także ofertę naszych dotychczasowych partnerów – JinkoSolar, Ginlong Technologies (marka Solis) oraz K2.

Nowy rok pełen wyzwań dla fotowoltaiki!

Jaki będzie rok 2022 dla fotowoltaiki? Zdaniem ekspertów, może wyhamować dynamiczny wzrost zainteresowania fotowoltaiką wśród indywidualnych gospodarstw domowych. Ale z kolei wzrost rynku może nas czekać w sektorze samorządów, instytucji publicznych i prywatnego biznesu. Wiąże się to ze znacznymi wzrostami cen energii elektrycznej.

Aby przygotować się do tych wyzwań, rok 2022 będzie czasem dynamicznej rozbudowy działu handlowego. Nadal będziemy też prowadzić szkolenia produktowe, aby nasza obsługa była jeszcze lepsza. Nieustannie pracujemy nad jak najlepszą ofertą dla naszych klientów. Planujemy nawiązać współpracę z kolejnymi światowymi dostawcami. Zgodnie z przyjętą strategią, będą to znane i renomowane marki.

Będziemy także uczestniczyć w najważniejszych wydarzeniach branżowych i w targach, aby nadal promować odnawialne źródła energii, bo zdajemy sobie sprawę, jak duże znaczenie dla dobra planety ma korzystanie z nich i jak bardzo poprawiają jakość życia obecnych i przyszłych pokoleń.